Content marketing: oneindig veel ideeën voor je blog

meer topics dan je ooit aankunt

Content marketing ideeën

Proficiat, je hebt besloten om mee op de content marketingtrein te springen! Je bent  van plan om, volgens de definitie van content marketing, op een consistente manier nuttige informatie aan je doelpubliek aan te reiken, hetzij via een bedrijfsblog, hetzij via infographics, podcasts, video’s, nieuwsbrieven enz. Je produceert interessante content, deelt die op sociale netwerken en plukt daar langzaamaan de vruchten van. Content marketing blijft natuurlijk een langetermijnstrategie, dus het is zaak om interessante onderwerpen te blijven verzinnen. Dat is trouwens helemaal geen onmogelijke opgave. Als je zoekt op de juiste plekken, val je nooit zonder inspiratie voor je content.

Denk vanuit de consument

Je kent het marketingcliché wel: Een klant zoekt geen boormachine, maar een gat in z’n muur. Schrijf dus niet (altijd) over je producten, maar over reële problemen die je klanten ervaren en bied oplossingen aan. Je zal snel merken dat er een hele nieuwe wereld aan interessante keywords en topics voor je opengaat.

De helpdesk is van goudwaarde

Je helpdesk zit waarschijnlijk op een goudmijn. Aangezien helpdeskmedewerkers elke dag te maken krijgen met klanten en hun vragen, weten ze als geen ander wat er lééft bij je doelgroep. Ga je oor bij hen te luister leggen; het zal je verbazen hoeveel bloginspiratie dat oplevert.

Een blik achter de schermen

 

Als je zoekt op de juiste plekken, val je nooit zonder inspiratie voor je content.

Hoe worden je producten gemaakt? Wat is er bijzonder aan het productieproces? En wie zijn de dames en heren die het bedrijf draaiende houden? Potentiële klanten houden van meekijken, zeker als je iets uniek te bieden hebt. We geven het op een dienblaadje: je interne keuken is ongetwijfeld smakelijk!

Leer je publiek iets bij

Mensen houden van tips en tricks die hen het leven makkelijker maken. Binnen je bedrijf heb je ongetwijfeld heel wat knowhow opgebouwd waar je publiek wel mee gediend is. Een extra voordeel: door je doorgedreven kennis te delen met de wereld, werp je jezelf op als een autoriteit binnen je vakgebied.

Hou je vinger aan de pols

Ten slotte doe je er goed aan om fora en sociale netwerken in de gaten te houden voor bloginspiratie. Wat zeggen (invloedrijke) mensen over je vakgebied en hoe kan je erop inhaken? De laatste, interessante nieuwtjes en trending topics zijn interessante invalshoeken voor content creatie.

Naar je tekstverwerker!

Leave a Reply